DLP Expert, 01.12.2013

O zaletach rozwiązania CRM w technologii cloud computing oraz obawach klientów związanych z wykorzystaniem tego modelu opowiedział Rafał Pogonowski, Dyrektor Działu Business & Customer Intelligence w Bonair SA.

[…] Zalety korzystania z systemów CRM w modelu cloud computing doceniają szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których koszty utrzymania systemów IT mają kluczowe znaczenie. Brak konieczności zakupu i utrzymania infrastruktury IT, a przy tym możliwość korzystania z aplikacji na zasadzie miesięcznego abonamentu, otwiera przed sektorem MŚP drzwi do innowacyjnych rozwiązań, które dotychczas były zarezerwowane dla dużych korporacji. […] Oczywiście wraz ze wzrostem popularności technologii cloud computing pojawiają się obawy dotyczące bezpieczeństwa informacji i zasobów umieszczonych „w chmurze”. Wynikają one przede wszystkim z braku świadomości na temat tego, co tak naprawdę oznacza przechowywanie danych w chmurze, gdzie w rzeczywistości znajdują się firmowe zasoby oraz jakimi zabezpieczeniami są chronione.[…]


 Cały artykuł zatytułowany „Rynek systemów CRM i rozwiązań w chmurze w kontekście ewolucji zagrożeń i wyzwań dla bezpieczeństwa systemów CRM (danych poufnych)” znajduje się w grudniowym numerze magazynu DLP Expert.