O firmie

decyzje-it.pl, 10.09.2015

Pierwsze półrocze 2015 roku pokazało, że rynek systemów CRM ma wciąż duży potencjał popytowy, a tym samym – i rozwojowy. Prognozy na kolejne miesiące są również optymistyczne. Swoimi spostrzeżeniami na temat trendów dotyczącymi i kondycji tego rynku podzielił się Tomasz Kozłowski, CRM Team Leader, Bonair SA.

Firma badawcza Gartner przewiduje, że rynek rozwiązań CRM wzrośnie w sumie o niemal 15% w 2015 roku. Jednocześnie prognozuje, że wdrożenia w modelu SaaS lub oparte na chmurze będą stanowiły więcej niż 40% wszystkich implementacji systemów CRM, a 50% w roku 2016. Rosnąca sprzedaż rozwiązań w modelu Software as a Service (SaaS) wiąże się z tym, że jest to dla firm bardzo wygodne rozwiązanie stwarzające dużo mniejsze ryzyko inwestycji w nowe oprogramowanie.

Po rozwiązania klasy CRM sięgają firmy zajmujące się sprzedażą, marketingiem czy obsługą klienta, które rozumieją potrzebę usystematyzowania sposobów obsługi klienta i budowania z nim relacji. Dzięki rozwojowi technologii, zwłaszcza cloud computing, szansę na wykorzystanie aplikacji CRM zyskał również sektor MSP.

- Obecnie systemy CRM wybierają zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa. Coraz bardziej zdają sobie one sprawę z tego, że cena produktu czy usługi to nie wszystko. Rozumieją, że wzrost konkurencyjności firmy i osiąganych przez nią zysków opiera się również na oferowaniu wysokiej jakości produktów i usług, a także na budowaniu trwałych relacji z klientami, co przekłada się na ich lojalność względem partnera biznesowego. Systemy CRM mają ich w tym wspierać – mówi Tomasz Kozłowski, CRM Team Leader, Bonair SA.

- Rozwiązania CRM rozwijają się kierunku wyznaczonym przez ich użytkowników. Architekci tych systemów przejmują ich doświadczenia z życia codziennego i wdrażają je w procesy biznesowe. W ten sposób wychodzą naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, którzy wymagają, aby sposoby pracy i komunikacji poprzez CRM nie różniły się od tych wykorzystywanych na Facebooku czy w popularnych sklepach internetowych. Mówiąc obrazowo, w taki sam sposób w jaki wysyłamy zdjęcia do rodziny, chcemy również wysyłać oferty do klientów – komentuje Tomasz Kozłowski.

- Zmiany na rynku systemów CRM wymuszają aktualne trendy technologiczne, takie jak chmura, Big Data, Business Intelligence czy mobilność, a także odmienne oczekiwania klientów. Zmiany te sprawiają, że systemy CRM są dostępne dla coraz to mniejszych przedsiębiorstw. Wdrożenia CRM w małych firmach zapewniają im możliwość korzystania z pełnej palety elastycznych narzędzi, gotowych do wykorzystania. Praca przy takich projektach jest dla nas niezwykle ciekawa i inspirująca, ponieważ wprowadzamy nie tylko nowoczesną technologię, ale i nową kulturę w organizacji oraz wysokie standardy obsługi – podsumowuje Tomasz Kozłowski.

 

Dowiedz się więcej na portalach: