Wnp.pl, 12.12.2015

O wzroście popularności w zakresie wdrażania strategii omnichannel napisał portal wnp.pl. Swoją wiedzą podzielił się z nami Tomasz Kozłowski, CRM Team Leader w Bonair SA.

Obserwujemy wzrost popularności w zakresie wdrażania strategii omnichannel – mówi Tomasz Kozłowski, CRM Team Leader w firmie Bonair. - Coraz więcej dostawców stara się uwspólniać komunikację z klientem poprzez wiele kanałów.

Jak wskazuje nasz rozmówca, tym samym istotna staje się integracja dotychczasowo wykorzystywanych systemów, takich jak sklepy internetowe z call center, systemem B2B czy portalami społecznościowymi.

- Drugą tendencją jest oczywiście wzrost znaczenia urządzeń mobilnych, zwłaszcza tych wykorzystywanych przez pracowników działów sprzedaży – mówi. - Coraz więcej pracodawców chce dostarczać platformę swoim handlowcom, dzięki której będą mogli obsługiwać klientów na dowolnym urządzeniu przenośnym.

Tomasz Kozłowski przekonuje, że coraz większe zainteresowanie wykazywały organizacje masowo obsługujące klientów, które do tej pory można było uznać za monopolistów. – Chodzi o firmy energetyczne, gazownicze czy energetyki cieplnej - mówi. - Dla przedsiębiorstw tych coraz istotniejsze stało się nie tylko utrzymanie obsługi klienta, ale także odpowiednia analiza danych. Dlatego coraz chętniej wdrażają one systemy klasy BI i CRM.